PRZEJDŹ DO TREŚCI
 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

elektroniczna platforma usług administracji publicznej

 

Czym jest ePUAP?

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych; tak powstał portal www.epuap.gov.pl

Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:

  • Obywatelami a administracją
  • Przedsiębiorcami a administracją
  • Instytucjami administracji publicznej

 

ePUAP dla obywateli

Obywatele, poszukując usługi, którą chcieliby zrealizować za pośrednictwem portalu www.epuap.gov.pl, korzystają z Katalogu Usług. Jest to narzędzie standaryzujące sposób prezentowania i opisywania usług administracji publicznej. Jego celem jest utrzymywanie spójnej listy usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz ich efektywne wyszukiwanie, nawigowanie, wertowanie i filtrowanie.

 

Jak zacząć korzystać?

Pierwszym wymaganym krokiem jest założenie Profilu Zaufanego (kliknij łącze po lewej, aby otworzyć stronę rejestracji). Na tej stronie znajduje się również dokładna instrukcja prowadząca krok po kroku przez proces zakładania Profilu Zaufanego.

Gdy już posiadamy Profil Zaufany, musimy odnaleźć stronę Ośrodka w Katalogu Usług bądź skorzystać z odnośników poniżej, aby dostać się do wybranego formularza:

 

Pismo ogólne do urzędu

Skargi, wnioski, zapytania do urzędu

 

do góry
Projekt i wykonanie INESA